Я відвідав майстер-клас “Курс молодого CEO” Сергя Петренко

23-24 квітня (2016 року) у Києві Сергій Петренко провів майстер-клас «Курс молодого CEO».

Ідея майстер класу в тому, щоб розповісти про основні питання при створенні, розвитку та управлінні компанією, які потрібно знати та не забувати.

Опис майстер-класу можна переглянути тут.

Для мене питання управління компанією цікаві в тому аспекті, що зараз мені потрібно вирішувати в компанії також і глобальні питання, а не тільки питання окремих проектів.

Майстер-клас виявився збіркою начебто логічних та зрозумілих правил, які зібрані в єдине ціле і з доказами описує виконання саме цих правил. Було дуже корисно подивитися на керування компанією з різних боків.

Мені дуже сподобався підхід, що існує кілька рівнів найманих співробітників. Творець компанії є центром, у якого виникла ідея створення компанії, своє бачення та розуміння.

Створення компанії

В першу чергу до засновника компанії приєднуються co-founders, люди які на всі 100% розділяють та підтримують бачення засновника і згодні йти з ним далі разом і до самого кінця. Головна вимога до co-foundrs це взаємопорозуміння і бажання робити все.

В другу чергу з’являються early-adopters. Вони наближені до першого кола компанії і також розіміють головну ідею створення компанії. Розуміння їм передається від засновника та co-founders. Вони вірять в ідею, але обов’язки їх трохи обмежені. Вони не є повністю “найманими співробітниками”, тому що набагато більше залучені в життя компанії як і її засновники.

В третью чергу до компанії приходять наймані спеціалісти. Щоб передавати їм ідею та суть створення компанії вже треба формалізувати ідею та існуючі правила. Від таких найманих працівників вже не можна просто так вимагати працювати овертайм. Спеціалістів вже набирають за їх конкретні вміння та навички і для виконання окремих видів діяльності.

Дійсно приблизно таку класифікацію та опис можна зустріти в реальному житті. Але тут є цікавий висновок, що працівникам треба пояснювати і ідею створення компанії і як його підтримувати. Один із способів — це збірка правил, інший спосіб — це передавати ідею створення, але щоб досягнути якісної передачі ідеї – треба самому повністю зрозуміти і відчути цю культуру компанії.

Теорія і практика

В практичній частини майстер-класа, Сергій, без зупинки відповідав на всі питання.

Висновки, які також можна зробити із практики — схема розвитку і будівництва компанії повинна бути і вона відображає ідеальний варіант розвитку.

На практиці у кожної компанії застосування правил відрізняється і щоб дати дієву пораду, треба зануритися в конкретну ситуації як можна глибше, щоб порада була практичною.

З часів навчання в університеті, я запам’ятав від брата термін “Система допускі і посадок“, яка, на мій погляд, описує ситуацію, коли не можна, наприклад, створити стілець строго по схемі і якісь зазори і допуски в конкретній реалізації будуть. І от щоб боротися із цими допусками – треба окрема система.

Знати теорію треба обов’язково і це дуже корисно. На практиці, треба тримати в голові загальну схему, але щоб вирішувати конкретні питання – треба вже орієнтуватися на місці і вибирати оптимальне рішення.

photo_2016-04-27_00-30-00

Для мене майсте-клас був дуже корисним. Дякую Сергію за його відвертість.

Published by

Serhii Kholin

CEO at Onix-Systems.com